Bullkrans på bålrunda



Tänk att vara blind:
- då hade jag inte sett det rosa morgonskenet
- inte sett de lysande lyktorna under taket
- de lugna träden
- de stilla flaggorna
- hade inte sett Karls Grav ligga och porla sig så fint
- sett vänners anleten
- cyklat rakt
- känt ölburken jag höll i

Hade jag varit blind hade jag inte sett det som händer framför mig.
Jag ser dåligt; bär glasögon.
Jag ser och tittar ändå.

JZS. 2011-05-01 kl. 05.35
det är ljust som fan ute och fåglars läten hörs överallt, t.o.m. inombords.



Jag komponerade ett kollage förut. Fem fina vykort köpta på Erikshjälpen och ett urklipp ur en gammal fotobok om Rom sitter nu inramade bredvid mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0