Det som står är inget att göra något åt, låt det stå eller lämna det åt en oskriven låt om en ensam våt båt, förlåt.

Ännu en serie förbi
Ännu en vecka förbi
Ännu en sjukdom förbi
egentligen borde jag röra andra tangenter
typ pianotangenter för att lära mig spela på den klaviaturen
jag tycker att knapparna framför skärmen här är nog med klaviatur
det är ju den ordskur jag vill åt
inget klinkande i moll eller dur
borde egentligen pilla ner andra ord på annat ställe än här men det är ju detta jag vill åt
fritt spelrum, jag är nog lite väl dum
inga tankar, mina ben skavankar
all den tid, söker väl ingen frid
söker väl ingen inre frid i alla fall
det får jag av annat
att känna ingen stress för något som man borde stressa över låter stressigt
men jag väntar väl ut mig själv bara

Kollar inte så ofta vad jag skriver. Borde göra det.
Sär skrivningar ock binde-streck
Smilgropar och hudveck
WWII-film och riktig skräck
Grönt gräs och grön välklippt häck
Bil springa läck och du bada näck

Tror bara att jag är fräck, egentligen helt väck
Det blir ingenting mer med det.
Använd ., ,, !, ?, -, ABC, abc, 123 och alla andra figurer
Kan man inte skapa egna figurer

Bör väl skriva nåt mer
om nåt i livet
om semlor på white trash-kaféer
om semlor på tagelgatan
om Beelzebub och Lucifer, lord Satan
om glad mattant
om J+H, A+S, F+J, A+I, A+K och även den senaste J+H (med andra människor)
om gamla O+H, J+A, M+C och R+A som försvann
om L+S kanske blir sann
om P+J som är så fin
om S+E som är vacker
om M och R som kanske behöver någon
fast det kan lika gärna vänta, vad spelar det för roll
om ett IFK som tar smällen
och gör flest mål den kvällen

om allt där ute gör att man blir kär
så är det här en kärleksförklaring till det
vet inte vad det betyder

om JZS och HJM
om du var ett hav vore jag en våg
om du var himmelen skulle jag ha vingar

om om och om igen
allt är nu, inte sen
min vän
inga men
du är den
så kom igen
min vän
och ta tag i saker sen
väntar lite till...

en dag ska du få läsa det här.
herregud. sluta skriv när du "fortfarande har läsaren intresserad"
det är viktigt att sluta i tid.

Kommentarer
Postat av: Aka "Joan Lemon"

Det här är ta mig tusan det bästa du skrivit typ.

och ändå tror jag inte ens att jag fattar hälften.



Och ja, M och R behöver nog någon. Men ja, det kan nog lika gärna vänta.

2011-01-19 @ 17:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0