Hamstervärld

Lider nog av någon slags insomniac.
Fast tvärtom.
Lever nog i någon slags hamstervärld.
Alltså tvärtom.

Går emot mina egna principer mer och mer.
Jag tar friskfrånvaro oftare än vanligt
och när man väl anländer för sent till lektion
så har man sjuknärvaro.

Istället för att springa och få distans
väljer jag oftast nu en pressbänk för att
bygga muskulärt nätverk kring mina arma armar.

Sjunga kan jag inte längre
Springa vill jag kunna
Skriva har jag aldrig kunnat
Skrika kan jag däremot
Det gör jag mycket på vår senaste
ep
blandar någon slags heshet med feghet för falsett
som glider in till falskhet
Ju mer man lyssnar desto mer hörs allting.
Lyssnar man i bilen låter det bra
Lyssnar man i finrummet låter det rätt dåligt för där har vi bara en ikopplad högtalare vilket inte ger något gott surround sound
Lyssnar man i stereon i mitt rum låter det rätt fett
Lyssnar man i studion låter det episkt.

Jag har en förkärlek till dystopier
Allt jag läser handlar om det
Allt jag vill se på teve handlar om det
Det mesta jag kladdar ner på papper handlar om det.
Det är dock surrealistisk expressionismfuturism
med dadistiska inslag.

Rapp frågesport tar upp tiden
Jag har en rätt bra highscore
Fingrarna börjar bli rätt snabba
och jag kan kvickt få ner rätt svar
för att bemästra de jag konkurerar mot.

Att sedan hänga på ett mordfält
och inhäva den morfin man tar
i mängder
Att tillsammans med de andra soldaterna man har runt sig
besvara elden från andra bord på andra sidan.
Igår blev det muffins och tre koppar kaffe.
Jag satt inträngd längst in och kunde inte komma in.
In till mitten.

Att se fram emot månad mars
och tänka på allt man kommer göra i vår
Mycket att göra, därför vore det bra att inte ligga efter med allt man tar sig för
typ projekt, resor, ideellt arbete, motion, vänskap och allt annat.

Jag lever i en hamstervärld.
Är vaken under nattens mörka timmar
och sover när de ljusnar.
Jag samlar inte mat i mina kinder
utan äter så fort jag kan.
typ Korv Stroganoff, kolaglass, delicatoboll, fiskbullar, stekt fläsk,
foder, föda, müsli och en frukt då och då.
Jag springer inte i något hjul
men däremot på ett löpband.
Jag sover inte på nätterna,
men drömmer om att slå igenom med mitt punkband.
Ska vi repa i helgen?


"Vilselidelse och lidvistelse."

Kommentarer
Postat av: Joan Lemon

:)

2011-01-21 @ 07:42:01
Postat av: Maul McPartney

Den är goer den.

2011-01-21 @ 18:40:37
Postat av: syr din

det finns bara en bror. Och det är Du.

2011-01-22 @ 01:12:53
Postat av: ob

mest. deprimerande. jag. nånsin. läst. hmm, hade tänkt skita i att läsa och bara skrivit att den var bögig på facebook istället. vet inte om jag ångrar eller inte.

2011-01-22 @ 17:59:44
Postat av: Z

OB. Du läste den i vilket fall.

Och nu vet du att du aldrig ska göra om det!

2011-01-22 @ 20:04:00
URL: http://jzs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0