Sailing northeastsouthandwest, cold hands on a dead man´s chest.

Det är mycket nu. Så säger inte du.
Du gör, jag kör
med mig själv
Låter dock inte jävla mongo till sjuksköterska
tro att hon vet bäst.
Hon fick nog behörigheten i ett flingpaket
vanlig tes att säga, den med flinpaketet alltså
den funkade in även här.
Varför vara sur när en människa
hon aldrig tidigare hört eller sett
talar med henne i telefon.
- Tvätta händerna ofta.
- Drick mycket vatten.
- Vila mycket.
- och abslolut ingen träning.
Låt mig bara komma in och få lite medicination så är biffen löst, hur svårt kan det va?
Så sa även Bengtzing.

Att vara en motsägelse i sig själv är inte bra.
Det blir svårt för andra att tyda då.
Man röstar inte blått, rött eller grönt!
Man röstar för ett land som kan bli skönt.
Man röstar inte på en färg, det är ju rasistiskt
varför tar inte nåt debattprogram upp det här?
för det heter ju rullstolsburen och inte bunden.
pedagog och inte lärare.
institution och inte skola.
skelögd och inte bibliotekarie.
Anne-Marie och inte "hon i köket..."
tjötrövarnas mästerskap och inte klassråd.
raka rör och inga motsägelser.
det är alltid bättre att förespråka om något du har att språka för
istället för att språka om något som är före ditt språk.

Avslutar med att undra.






"varför skriver du så här? om inte du själv förstår, hur ska då någon annan förstå?"
"man behöver inte förstå; bara läsa det som står och inte glömma det man vill
komma ihåg."



Kommentarer
Postat av: sandslottet.

jag kan ju tillägga att mina frågor igår, på klassrådet, är mina hjärtefrågor.

2011-02-04 @ 08:30:53
URL: http://hannasandslott.blogg.se/
Postat av: Z

Det var inte riktat till någon. Det var ett allmänt utrop mot klassrådens typiska anarkimöten!

Hoppas det är lugnt!

2011-02-05 @ 13:08:52
URL: http://jzs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0