Slutartid

Lovet är här, våren är här.
Blev sugen att börja gymnasiet igen förut.
Såg hur Axel och August åkte skateboard och fick för mig för att känna "shit, vad gött det ska bli med gymnasiet snart". Istället slutar man och vet inte var man ska ta vägen. Slutar med sina vänner, slutar med allt vad uppgifter heter, slutar med jättemycket som man levt med hela tiden.
Det känns liksom så konstigt. "Vi kan resa i slutet av augusti, när skolorna har börjat igen" sa mor och far. "Men då ska jag ju gå i skolan", tänkte jag...

Det är nu det här som kallas riktigt, eget ansvar, vuxen, ut och resa, plugga, folkhögskola, folkbärs, i folkmun verkligen börjar, det som kallas liv typ.

Det låter på mig som att jag vill sluta med allt, men jag vill inte det alls. Jag vill fortsätta känna våren och speciellt lovet just nu. Tar det andra vid senare tillfälle.




Jag kommer verkligen sakna att gå upp på morgonen och känna att man är oförberedd för prov... Det löser sig.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Har verkligen ångest över det där. Vet inte ens om jag vill gå folkis. men det finns ingen plan b, och kärleken flyr landet. då finns det ingen anledning att vara kvar.

2011-04-22 @ 10:39:53
URL: http://hannasandslott.blogg.se/
Postat av: Z

Jag förstår dig, man gör ju vad man vill. Men samtidigt som man vill stanna och ha det gött finns det kanske ingen att ha det med... Man kan ju inte vänta ut och se, man måste ju planera, tydligen.

2011-04-29 @ 03:14:51
URL: http://jzs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0