Morrison

Jag fick höra förut av en osäkert säkert källa att Leif hade dödat någon någon gång.
Det kändes helt overkligt att höra och jag tror fortfarande inte på det.
Han är så snäll och hans dotter är hans andra hjärta.
Idag, fredag, ska han köra bil till Göteborg med länkarna för att fira påsken.
Don't drink and drive!

Jag ska också köra bil till Göteborg idag, fredag, långfredag.
Fira systers pojkväns födelsedag och åtnjuta en mörk vårkväll på tredjelång.

Name, occupation: Jim

Jag vill inte vara flängig, mer kryptisk, mer mystisk.
Jag har vänner, är ödmjuk mot dem, med dem, till dem.

Ludvigs födelsedag idag, han fick en fin present.

Blodiga busar utanför Backstage, fem polisbilar, en ambulans.
Ni tar vakten, så kommer vi sen.
Två bekanta till mig och Felix fick åka radiobil till stationen, inget kul samtal hem till mamma.
Inte Felix alltså, de två bekanta. Felix åkte med mig hela vägen till Sommarhemsvägen.

Flaskor och skit fyller i natt Trollhättans gator, även blod från en man med turkos piké.
Tomhet och ljussken fyller Wenersborgs gator i natt, alltid lika tomt, om inte Mai Thai eller TG har öppet, vilket de sällan har efter tolv.
Det är som att köra bil genom en öde stad, en lämnad plats, ett övergivet hem.

Vi får se var hösten tar oss, antagligen till oanade destinationer, eller så stannar vi kvar.
Det vill man innnerst inne, för man vill ju inte vara ensam. Förlåt, själv.

Jag har fortfarande svårt att sitta still, blir rastlös.
Jag är fortfarande flängig. Borde vara lugn och prioritera annat.
Borde förstå annat, borde fatta nåt mer. Leker väl Morrison.
Busar/snusar/cruisar typ.


Mats och Per har fått aluminium i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0