Autodidakt, hoppas jag.

Jag har någon slags skaparångest.
Jag är konstnärlig fast kan inte uttrycka mig.
Jag vill skapa, spela och skriva, men går runt och vet inte vad.

Jag vill göra någon låt som återtar, skriva en låt som inte bara bär dissonansens vackra harmoni inom sig.
Trots att det är det finaste, fast inte för åhöraren...

Vill skriva en lång berättelse om idén jag har, men kan inte få den att sluta på något bra sätt, eller fortlöpa för den delen...

Vill spela live, vill sitta i en fåtölj med solbrillor på, vill var med i frågesportsprogram, vill köra bil med solljuset vid min sida, vill leva på något annat ställe för en tid, vill ha ett jobb som ger mig något tillbaka, vill vandra i vildmarken, vill åka på någon festival vilket jag aldrig har gjort, vill liksom skapa och göra något.
Jag har någon känsla som inte går att ta på eller förklara, jag har inte ens en snus under läppen, eller kaffe mellan tänderna, eller alkohol som lättar upp, eller fått svar på något mail jag skickat, eller skrivit en hit, eller gått runt på stan och sedan in på ett fik, eller sett på någon film, jag har bara ett rus, ett obeskrivligt rus, ett brus i ambivalensen.

Vad är det för sinnesstämning som överväldigar inombords?


Kommentarer
Postat av: nils

det där omslaget är så otroligt fint. även den i bilen. "gillas", alltså.

2011-04-14 @ 14:25:51
Postat av: Z

Jag håller med dig. Tror även jag vet vilken "bil-bild" du menar; den rödhuvade terroristen?

Också fin den.

2011-04-15 @ 00:38:23
URL: http://jzs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0