Nya hjul innan jul.

Today is (Läs: has been) a good day. Så skulle nog en anglosaxisk person kunnat uttrycka sig över denna dag.
Det har helt enkelt varit en god dag.
Jag har köpt en ny cykel som går väldigt fort (jag höll på att komma före päronen hem de fem kilometrarna från vår stad ut till vår republik/stat/döme/rike/värld som heter Onsjö (eller Onschoe) Det kändes bra.).
Senare tog jag det väldigt lugnt. Läste lite i min nyinköpta bok "Musik för Musikens skull" av Kaj Karlson, som endast kostade fem kronor på julmarknaden inne i staden. Den handlar om musiklivet i Vänersborg under 70-80-90-talen.
Sedan spanade jag även in filmen "Get Smart" som jag såg klart alldeles nyss precis just nu, den var väl ingen höjdarrulle men den gick att se när intet annat hände.
Det bästa med dagen var ändå att jag slog både min far och min syster (överlägset) i sällskapsspelet "När & Fjärran". Stor del i vinsten var nog min fullpoängare på Kunskapsstegen på Nordamerika, som resulterade i 2000 NF-dollar.
(Där ser man vad tvprogrammen "Vem vet mest" och "På spåret" kan hjälpa en ute i "riktiga" livet.)

Nej. Nu ska jag sluta babbla goja.

Kasweys in kacyberkaspace!

Er man vid tangentbordet
Julius Z. Strömberg

Får ej glömmas:

Listan (idag utan nummerordning):
- Ny cykel, de' e' gatt'!
- Vinst.
- Faktaböcker.
- Allmänbildning!
- Julpynt. Tradition. Känsla.




[Sweet. Awesome. Cool.
Nice. Great. Word.]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0