Kulla.

Den här veckan har jag varit på vårat torp Kulla (mer exakt: Svartekulla) utanför Vara och vi har städat, byggt, reparerat, klippt, tränat och lekt lite.

Intet mer för nu.
Dagens lista blir lite annorlunda idag.
Sväjs i sajbärspäjs!
/jzs.

Listan:

Namn: Julius Zackarias Strömberg.
Smeknamn: Julle, Boy-Boy, Caesar...
Piercingar: Inga på min kropp.
Tatueringar: Inte det heller.
Längd: Cirkus 173 cm.
Skostorlek: 39-40
Hårfärg: Ljusbrunt, med kopparfärgat inslag
Är du kär i någon: Ja.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Inte just nu, men i framtiden.
Tänker du på självmord: Nej.
Tycker andra att du är attraktiv: Några, möjligtvis.
Dricker du: När jag blir törstig (Helst vatten, juice, Coca-Cola, kaffe, te...)
Använder du droger: Nej. (Räknas fluortabletter?)
Röker du: Jag äter rökt skinka.
Vilket shampoo använder du: Det som man blir ren av...?
Vilken parfym använder du: Den som man luktar gott av...?
Vad är du rädd för: Det som är skrämmande.
Gillar du att tvätta: Nej, men städa däremot kan vara roligt. Dock inte mitt rum.


Din första:
Operation: Längesen.
Första piercingen: Aldrig.
Första priset: Jag fick min första plakett vid fyra års ålder.
Första sporten du började med: Löpning.
Första husdjuret: Hubbe Bombay Strömberg, hamster
Första semestern: Kreta, sommaren 93, om jag minns rätt...
Första konserten: Den jag minns: Per Gessle, sommarturné 2003.


Just nu:

Äter du: På naglarna...?
Dricker du: Juice för en stund sedan.
Ska du: Skriva detta, blogga, checka Bilddagboken, sova...
Lyssnar du på: Ljudet från teven bredvid mig. Filmen "Alexander" spelas in (med VHS!).
Väntar du på: Att tiden ska skynda sig lite. Men inte mycket.
Tittar du på: Tangenterna som pressas neråt.
Har på du på dig: Mina glasögon och kalsonger.


Din framtid:

Barn: Drömmen.
Giftermål: Drömmen.
Karriär: Rockstjärna, rik, bäst. Typ.


Har du någonsin:

Kysst en främling: Nej.
Tappat bort glasögon/linser: Inte "bort", men tappat.
Brutit ett ben: Nej. Jag har kommit lindrigt undan med en stressfraktur.
Rymt hemifrån: Nej.
Röntgats: Ja, är man löpare...
Gråtit när någon dött: Ja. Mycket.


Tror du på:

Gud: Jag tror.
Mirakel: Ja.
Aliens: Bara på film.
Magi: Ja. Varför inte?
Himlen: Ja.
Tomten: Ja.
Änglar: Ja. Fast inte de "änglalika".


Senaste:

Film du hyrde: Oj. Hyrde? Längesedan. Tyvärr.
Film du köpte: Kill Bill, volume 1 och 2.
Låten du lyssnade på: Rodney Carrington - Show them to me. Läste om låten i "Se&Hör".
Låten du hade på hjärnan: Någon som är dålig i vart fall. Det är det alltid.
Låten du laddade ner: Bob Dylan - Hurricane.
Personen du ringde: Min syster.
Tv-program du tittade på: Super Grand Prix från London (friidrott).
Personen du tänkte på: Håller jag för mig själv.


För eller emot:

Långdistansförhållanden: Om kärleken inte är på "distans".
Utnyttja någon: Emot.
Självmord: Emot.
Att använda droger: Emot.
Köra onykter: Emot.
Förhållanden: Det gillar vi!


Favorit:

Mat: Förr var det "De fyra P:ena": Pappas potatismos, Pizza, Pannkakor och Purjolökssoppa. I dagsläget äter jag allt. Av det som är ätbart.
Låt: Hurricane, antar jag. Kan inte välja!
Sak att göra: Umgås med människor, chilla på degen, idrotta... 
Dryck: Har jag redan berättat...
Bil: De som man kan köra.


Har du någonsin:

Ljugit för någon: Ja.
Varit i slagsmål: Nej.
Blivit arresterad: Nej.

Antal:

Gånger du varit kär: Bra fråga.
Gånger ditt hjärta brustit: Någon.
Hjärtan brustit på grund av dej: Oj. Fråga inte mig!
Personer från grundskolan du har kontakt med: De jag vill hålla kontakten med!
Ärr du har på kroppen: Flertalet.


Senaste:

Tidning du läste: TTELA.
Personen du fick mail av: Någon virusskit eller kedjemail antar jag...
Personen du fick brev av: Vänersborgs kommun. Götta det!
Personen du fick sms av: Orre "Jake" Erixon.
Saken du köpte: Filmerna ovan.

Övrigt:

Vad har du gjort idag: Övningskört, tränat, chillat...
Var det kul: Mycket götta att köra!
Hur tidigt stiger du upp: Idag: kl. 10:26, tror jag det var.
Gillar du att slåss: Jag gillar att se på våld (på film!) och drömmer/leker ibland att jag är mästaren som klår alla "uslingar".
Vad ska du göra ikväll: Chilla, sova.
Är du seriös: Den var bra!
Var har du ont: Myggbett!
Använder du hårspray: Haha!
Kan du stå på händer: Ja, på ett eller annat (fusk)sätt.


Favorit:

Håkan Hellström eller The Ark: Håkan Hellström.
Salt eller socker: Socker.
Gillar du ketchup: JAG HATAR KETCHUP! Jag är rädd för ketchup och uppstoppade djur (det var jag när jag var yngre i vart fall...).
Är du glad nu: Ja!
Var du glad igår: Ja!
Känner du nån som jobbar på sjukhus: Ja. Flertal.
Stockholm är: Sveriges huvudstad (intet mer!).
Kan du sjunga: Det kan väl alla, mer eller mindre tonfast...?
Mer värt än guld: Det du känner inom dig och vill ge vidare. Kärlek, glädje, omtanke...
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti.
Ett land jag helst vill besöka: Peru.
Påsar: Väskor/ryggsäckar.
Ska bli skoj: Att börja gymnasiet!
Ska inte bli skoj: Det som blir tråkigt...?
Sparar till: Ett liv! Och en gitarr!


Farsan sliter, jag vilar för en stund.


Morgontrött Julius i grönskan.


Farmor, Barnbarn, Mormor.


Klippa häcken.


Man får götta sig med "Kill Bill"  emellanåt.


Julius och Johanna efter hård träning i den nästan 30-gradiga-värmen.


Julius och Svante gör... vad?


Här ryker mitt hår!


Ha det fint tills vi hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Jellis

Jag diggar din blogg Julius! :) Uppdatera mera!

2008-09-07 @ 01:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0