Det jag tänkte.

Jag ville bara skriva något. Nu var det gjort.

Just det. Jag drömde en dröm i natt.

"Jag vandrade uppför Dalbobron, sedan gick jag och Johanna in i Dalaborgsparken. Den var tom och övergiven. Sedan kom en kille och var väldigt creepy. Han förde ut oss och vi var livrädda. Sedan började han snacka om sina betyg och att hans kompis hade hittat en resa till Pakistan för bara 72 000 kronor. "Billigt" tänkte jag.
Sedan hjälpte vi honom att städa i parken, eller i alla fall jag. Johanna väntade utanför.
Jag hittade några gamla chipspåsar och samlade ihop resterna. Killen käkade några av de krispiga potatisflarnen.
Jag tog med mina chips och gick förbi ett hus i parken. Där satt fyra personer runt en odling. Jag hällde ut chipsen över odlingen och berättade att det var bra gödsel. En kvinna sa att de skulle skaffa en kompost så de kunde göra egen jord.
Sedan vaknade jag."

/jzs.
Sov dagen av dig i natten till morgonen.

Listan:
1. Drömmar.
2. Tankar.
3. Ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0