int. ink. ext.

Allt är förändrat...

Inte så drastiskt,
men nu har jag kristmerferie* i vart fall (*har ni läst mina senaste inlägg så förstår ni...)

Idag har jag vaknat sent, slappat fint, städat rent, tränat pent och resten klent.
En lugn dag med städning av rum och dator (int. ink. ext.)

Jag har sett på en mysig julfilm. Love Actually.
Och nu blockerar jag denna blockerade, berusade, bemästrade, befriande, bakvända blogg.

Vi hörs när vi hörs. Smsas när vi smsas. Sovs när vi sovs. Gatti när vi gatti.
Ta en sup och och gör en surpris, din zappande suput!

Lev väl i världefulen!

Er (l)ju(v)lige nattdegare
Julius Z. Strömberg

Listan:
1. The Coffebreakers julkonsert är lika med julestämning.
2. Juleklappeköp.
3. Chilling on da deg- igen!




[O, fader Nanna, din stad ligger i ruiner...
Dess folk har strötts ut som krukskärvor.
Dess murar är rivna, klagan och jämmer hörs.
På de höga portarna där de brukade promenera
ligger nu bara döda kroppar.
På gatorna där de firade sina fester
ligger högar av lik.
Ur - både svaga och starka förgicks av svält.
Mödrar och fäder brändes inne i husen.
Barnen slängdes i vattnet och spolades bort som fiskar.
Hustrun är övergiven och barnet är övergivet,
alla ägodelar har stulits.
O Nanna, Ur är förstört
och dess folk är skingrat.


Klagosång från mångudens stad Ur]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0