Ensemble, solo.

Konstig vecka bakom mig. Har åkt till Göteborg för ingenting. Vänt om efter 10 minuter.
Har varit fransklärare. Inget jag kan egentligen. Franska liksom? Det språk jag föraktar mest pga av dess fisförnämhet, svåra uttal och för att fransmännen och kvinnorna gör allt för att bevara det.
Hör hört en finne tala med samma staccatoliknande svenska som en ungrare jag känner. Beror på att de kommer från samma språkfamilj. Den finsk-ugriska. Intresserar nog inte bara mig.
Fredrik Lindström har jag drömt om två gånger. Först på ett fint hotell på ett slott. Då sa han att allt jag drömde om kunde jag bli. Språkvetare, lingvist, etc. Andra gången kändes drömmen verkligen på riktigt. Då träffades vi i en gympasal i Katalonien och de enda han sa var ett ytligt tack och kändes som en klassiskt dryg sörmlänning.
Det är väl så det är på riktigt.

Ska spela på gitarren nu. Mina dörrar är låsta och ingen kan höra.
Flickor finns det många av, det är det som är klustret.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag älskar när du skriver här.

2012-03-31 @ 11:04:48
URL: http://hannasandslott.blogg.se/
Postat av: sofia

jag med.

2012-04-01 @ 12:02:36
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0