Insomnia och dystopia

Förra inlägget kändes lite väl makabert...
Allt var påhitt, jag hoppas ni förstod det.

Jag sitter här i mitt rum och har som vanligt drabbats av de två virusen som jag ständigt lever av och efter; insomnia och dystopia.

Jag vill inte sova och jag vill läsa, titta, se, höra allt som är någorlunda dystopiskt.
Läser på hemsidor, skriver eget, ser på filmer, analyserar och jämför. Det är nog ett intresse, är jag rädd.

Att roas av hur folk ser en dålig, förstörd eller alltför väl diktatoriskt styrd framtida värld är intressant. Allt är endast fantasi och påhittade pre-visioner dock.
Hur bilarna rör sig, hur vampyrer beter sig, hur allt ter sig, hur allt har gått.

Det kanske är bättre att vara lite buddhistisk nu... Ta vara på dagen och nuet:
Gå och lägg dig, Strömberg.


Som min far en gång sa (läs: idag): "Jag ser bara åt ett håll... och det är framåt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0