Wenersborg Boogie

Borde verkligen inte sitta här.
Ska ju vara i skolan klockan åtta.
Vila är något man tar.
Är dålig på att ta.

Förlåt att jag brusade upp.
Nu åker du och jag härifrån.
Letar upp den där killen
och så dödar jag honom.


Inte mina ord. Någon annan.
Borde verkligen inte sitta här.
Ljuger som en charlatan.
Drar skämt som en harlekin.
Särskriver inga ord.

Saknar vinter. Saknar sommar.
Vill kunna vara vaken en hel natt, driva runt, bada naken, äta korv, åka fram och tillbaka, återvända, vara med om något, låta någonting ske, köra bil en hel natt, vandra runt i gamla lokaler.
Saknar framtiden. Saknar nutiden.

Är du där? Vi möts på mitten.
Hör av mig. Med ryggarna åt fel håll.
Oss och ni och de. Vandra med händerna.

Borde verkligen inte sitta här.
Borde verkligen inte köpa mer.

Stopp! På Edsgatan.
Stanna! Vid en velociped.
Upp! Cykla vidare.
Inse! Det går ej.
Du borde inte sitta där.


Vi kan väl flytta till Madrid ihop...? Du dansar, jag lagar mat. Jag rör vid dig, du bara dansar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0