Vi har samma namn. [ ingen del, ingen fortsättning. ]


"Sitter som Shiva
Förstör svarta månar
skapar, tar, lånar, hånar

Som Caesar tog
tar även jag
Vi har ju samma namn
Som färgerna togs efter första båt
som kom in i hamn
Sitter inte som Shiva
utan har gitarr i famn
trycker in, matar ut
rippar av en bibblans skiva
jag vill riva, jag vill hiva
upp mitt rum
mitt sinne
rensa hårddisk, mappar och usbminne
istället fyller jag på
denna bok är snart tom igen

Som Mowgli; fri i natur
Som Mollgan; fylld av luft
undrar hur?
ty ego är så obskur."


Urdrag ur "Post-Vålnaden: Samurajer, smilodoner och synkade samplingar, allt i en samling sinnesstörande
satirer av samhället, Slow City och skärselden, tolkat av Julius Zackarias Strömberg."

Detta borde aldrig ges ut eller publiceras eller synas för allmänheten. Speciellt inte för dig i synnerheten.
Så är det väl i verkligheten.
Jag använder vårdslösheten, dissar realiteten. Tolv minusgrader står det dock på termometern.
Läs inget mer.

Glöm alltid det.



/Julius Wakizashi Stroemberg.
2009-12-20. kl. 00:06.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0